czwartek, 10 stycznia 2013

Mielone z kapustą w sosie pomidorowym

Smak mojego dzieciństwa. Z gotowaniem zawsze byłam na bakier, jednak kiedy przyszło swoiste natchnienie zalewałam mamę tysiącem pytań licząc, że wszystko zapamiętam :) Oczywiście mogę dzwonić do mamy pytać co i jak, ale jak moja Sitówna - trochę jestem ''Zosia Samosia''. Uruchamiam szare komórki, myśląc... ''Kurczę, jak to mama robiła? Nie, nie tak. A może? A, spróbuję sama'' ;) Te klopsy w domu były rzadko, być może właśnie dlatego pałam do nich taką tęsknotą i w końcu postanowiłam zrobić je sama. Niestety - nie są takie jak mojej mamy, niemniej są o wiele lepsze niż tradycyjne mielone. Następnym razem na pewno zadzwonię i wypytam co i jak ;)


KOTLETY MIELONE
z kapustą, w sosie pomidorowym


Składniki: (na około 10 sztuk)

Mielone
0,5 kg mięsa mielonego
150 g - 200 g białej, drobno poszatkowanej kapusty
cebula (zeszklona)
jajko
0,5 bułki namoczonej w wodzie
sól 
pieprz
majeranek
papryka słodka

Składniki mieszamy ze sobą, przypraw dodajemy wedle własnego smaku. Tworzymy małe klopsiki, obtaczamy w bułce tartej i podsmażamy na oleju. W tym czasie robimy sos.

Sos
60 g margaryny
2 łyżki mąki
mały słoiczek koncentratu pomidorowego - 80 g
sól
pieprz
bazylia

Margarynę rozpuszczamy na patelni. Dodajemy 2 łyżki mąki, mieszamy, lekko zasmażamy. Wlewamy kubek zimnej wody, mieszamy do połączenia. Gdy sos jest zbyt gęsty wlewamy jeszcze trochę wody. Następnie dodajemy koncentrat - mieszamy. Przyprawiamy solą, pieprzem, bazylią. Warto dodać kilka kropel sosu sojowo - grzybowego, nadaje on bowiem wspaniałego smaku.

Podsmażone klopsy wkładamy do sosu, przykrywamy i dusimy na wolnym ogniu około godziny od czasu do czasu przewracając.

Podawać z ulubionymi dodatkami. Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz