niedziela, 14 lipca 2013

Rolada z kremem śmietankowym

I jest coraz lepiej, milej :)  Czasem nawet na dziesięć rzeczy jedna wyjdzie mi dobrze - trzeba przecież myśleć optymistycznie. Jeszcze chyba nigdy nie byłam tak nierozgarnięta! Cóż - wszystko mija, z wszystkim muszę się jakoś uporać. W końcu nie jestem sama - wręcz przeciwnie :) Dobrze będzie! 

ROLADA MOCNO WANILIOWA
z kremem śmietankowym i czarną porzeczką



Składniki
Biszkopt:
5 jaj
5 łyżek mąki
4,5 łyżki cukru
0,5 łyżki cukru waniliowego
płaska łyżeczka proszku do pieczenia
ziarna wydrążone z jednej laski wanilii

Białka oddzielamy od żółtek i miksujemy na sztywną pianę, dodając stopniowo cukier zwykły wymieszany z waniliowym. Im dłużej ubijamy, tym biszkopt będzie lepszy. Dodajemy ziarna z wanilii i jeszcze raz dokładnie mieszamy. Następnie po kolei wrzucamy żółtka ciągle miksując. Mąkę z proszkiem do pieczenia przesiewamy do miski i delikatnie drewnianą łyżką łączymy z masą jajeczną. Na blasze wyłożonej papierem do pieczenia rozsmarowujemy równo biszkopt i wkładamy do piekarnika nagrzanego na 170* i pieczemy około 15-20 minut – do tzw. suchego patyczka.

Po tym czasie biszkopt wyjąć, przewrócić na suchą, czystą szmatkę i zwijać ostrożnie na roladę. Odstawić do wystygnięcia.

Krem śmietankowy:
250 ml śmietany kremówki
250 g serka mascarpone
łyżka cukru pudru

Ponadto:
Dżem z czarnej porzeczki (lub dowolnie inny dżem, konfitura)

Mocno schłodzoną śmietanę ubijamy z cukrem pudrem na sztywną masę. Dodajemy serek i miksujemy na bardzo niskich obrotach. Krem dodatkowo schładzamy w lodówce przez około 15-30 minut.

Wystudzony biszkopt smarujemy dżemem, na to wykładamy krem. Zwijamy w roladę, posypujemy cukrem pudrem. Przechowujemy w lodówce. 

2 komentarze:

  1. Witam,
    Reprezentuję firmę z Częstochowy, jesteśmy wystawcą na ENERGETAB 2013. Proszę o kontakt w sprawie cateringu w czasie trwania targów 17-19.09. Szacujemy obecność 30 osób dziennie. A. Krakowian 511 766 001

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tak z innej beczki :) Trafiłam tu przypadkiem i nazwa bloga trochę mnie zaintrygowała :) Sito to nazwisko? Bo sama jestem od Sitów :D

    OdpowiedzUsuń